Tjenester

Pakningsdesign

Pakningsdesignet er merkevarens selger i butikkhyllen. Men også merkevarens viktigste merkevarebygger. I Grid utvikler og tester vi løsninger basert på etablerte prinsipper for å sikre oppmerksomhet, bygge merkevaren og drive salg.

Derfor er etablerte sannheter i pakningsdesign avgjørende

Pakningsdesign er mer enn estetikk – det må fungere både i butikkhyllen og i forbrukerens hverdag. Med innsikt og velprøvde prinsipper utvikler vi design som både bygger merkevare og driver salg.

  1. Synlighet: I en overfylt butikkhylle må pakningsdesignet være lett å oppdage. Effektiv bruk av merkeelementer generelt og merkemarkører spesielt sikrer synlighet.
  2. Gjenkjennelse: Sterke merkevarer har et sett merkemarkører som forbrukeren husker og raskt identifiserer. Konsistens i bruk og investering i et sett merkemarkører sikrer langsiktig merkevarebygging.
  3. Kjøpsutløsende: Pakningsdesignet må tydelig formidle produktets fordeler. Klare funksjonelle og emosjonelle "claims" skaper preferanse og påvirker valg i kjøpsøyeblikket.

Vår tilnærming til pakningsdesign

I Grid utvikler vi pakningsdesign som ikke bare sikrer synlighet i butikkhyllen, men som også bygger merkevaren og skaper preferanse. Med innsikt i kategori, forbruker og konkurransebilde utvikler vi løsninger som treffer både rasjonelt og emosjonelt.

Vi jobber strategisk og kreativt for å skape design som kommuniserer merkevarens særpreg, engasjerer forbrukeren og driver salg. Hver løsning testes og justeres for å sikre at pakningen fungerer optimalt – både på avstand og i hånden.

Les mer om hele jobben vi gjorde for Urkraft.

Hvordan kan våre designtjenester løfte din merkevare? La oss ta en prat.

Ta kontakt med en av våre rådgivere

Thomas Grotle

Merkevarerådgiver, partner

Kristian Lyse

Merkevarerådgiver

Henning Gustavsen

Byråleder, merkevarerådgiver og partner

Bli bedre kjent med oss

Om Grid