Tjenester

Industri- og tjenestedesign

Mye av det vi designer i Grid har en fysisk dimensjon. For å skape en god merkevareopplevelse kreves forståelse for både brukerreisen og tekniske løsninger – fra kunnskap om hvordan brukeren opplever verdi, funksjonalitet og relevans i sine fysiske omgivelser, til lang erfaring med konstruksjon, materialvalg og produksjon av realiserbare løsninger.

Fysiske opplevelser skaper sterke merkevarer

Vi mennesker opplever merkevarer gjennom sanser, rom og interaksjon. Opplevd kvalitet, funksjonalitet og kontekst påvirker hvordan vi forstår og engasjerer oss i en merkevare.

  1. Brukerreisen: Identitetsbærende og funksjonelle løsninger som veileder og forsterker merkevareopplevelsen – fra wayfinding og skiltplaner til helhetlige brukeropplevelser.
  2. Fysiske rom og objekter: Design av møbler, interiør og fysiske elementer som understøtter merkevarens profil og verdiforslag. Vi kombinerer materialforståelse, konstruksjon og bærekraftige løsninger med brukerergonomi og universell utforming.
  3. Design i flere dimensjoner: Vi skaper løsninger i alle dimensjoner; fra grafisk design (2D) og industridesign (3D) til opplevelsesdesign (4D), der tid og interaksjon gir liv til merkevaren.

Vår tilnærming til industri- og tjenestedesign

For oss er industri- og tjenestedesign både en verdifull tenkemåte - design thinking, og konkrete designleveranser. I tett samarbeid med oppdragsgiver utvikler vi fysiske løsninger som forsterker merkevareopplevelsen.

Gjennom brukerorientert design skaper vi løsninger som ikke bare ser bra ut, men også fungerer optimalt i bruk – enten det er skilt- og navigasjonssystemer, interiør- og møbeldesign eller andre fysiske kontaktpunkter. Når oppgaven krever det, samarbeider vi med spesialister innen ulike fagfelt for å sikre de beste løsningene.

Les om jobben vi gjorde for Bane Nor her

Hvordan kan våre designtjenester løfte din merkevare? La oss ta en prat.

Ta kontakt med en av våre rådgivere eller designer

Henning Gustavsen

Byråleder, merkevarerådgiver og partner

Thomas C. Higgins

Merkevarerådgiver, partner