Mye av det vi designer i Grid har en fysisk dimensjon. For å skape en god merkevareopplevelse kreves forståelse for både brukerreisen og tekniske løsninger – fra kunnskap om hvordan brukeren opplever verdi, funksjonalitet og relevans i sine fysiske omgivelser, til lang erfaring med konstruksjon, materialvalg og produksjon av realiserbare løsninger.
Vi mennesker opplever merkevarer gjennom sanser, rom og interaksjon. Opplevd kvalitet, funksjonalitet og kontekst påvirker hvordan vi forstår og engasjerer oss i en merkevare.
For oss er industri- og tjenestedesign både en verdifull tenkemåte - design thinking, og konkrete designleveranser. I tett samarbeid med oppdragsgiver utvikler vi fysiske løsninger som forsterker merkevareopplevelsen.
Gjennom brukerorientert design skaper vi løsninger som ikke bare ser bra ut, men også fungerer optimalt i bruk – enten det er skilt- og navigasjonssystemer, interiør- og møbeldesign eller andre fysiske kontaktpunkter. Når oppgaven krever det, samarbeider vi med spesialister innen ulike fagfelt for å sikre de beste løsningene.