En sterk merkevare i retaildesign bygger på en tydelig posisjon, en sømløs kundeopplevelse og effektiv drift. For å lykkes må merkevaren ha en tydelig mental tilstedeværelse i forbrukerens hode, samtidig som de fysiske omgivelsene forsterker dette på tvers av alle kontaktpunkter.
Retaildesign handler om hvordan omgivelsene skaper en optimal, kundesentrert opplevelse – som både styrker merkevaren og øker handleopplevelsen.
Vi jobber innsiktsbasert og tett med våre kunder for å avdekke merkevarens forretningsmål. Derfra utvikler vi konsepter som ikke bare tydeliggjør merkets rolle i markedet, men også skaper relevante og engasjerende opplevelser.
For å designe retailmiljøer som faktisk driver salg, analyserer vi hvordan forbrukerne beveger seg, orienterer seg og tar beslutninger i kjøpssituasjonen. Vi ser på hva som fanger oppmerksomhet, hvordan produkter samspiller med omgivelsene og hvilke elementer som skaper flyt og friksjon i handleopplevelsen.
Gjennom strategisk bruk av rom, lys, navigasjon og visuelle identiteter skaper vi design som ikke bare inspirerer, men også effektivt leder kunden fra inngang til kjøp.