I tett samarbeid med våre kunder jobber vi helhetlig med merkevaren for å sikre suksess.
Et helhetlig perspektiv innebærer konsistens fra merkevarestrategi til merkevareopplevelser på tvers av kontaktpunkter og kanaler.
Med en strategisk tilnærming til branding, forankret i beste praksis, leverer vi løsninger som skaper varig verdi gjennom lønnsomhet og vekst.
Merkevarestrategi er fundamentet som sikrer at din merkevare står sterkt i markedet. Vi hjelper deg med å definere en tydelig merkevareposisjonering og merkearkitektur som treffer målgruppen og bygger varig, differensiert verdi. Vår strategiske prosess bygger på innsikt og analyse av konkurransearenaen.
Merkevareidentitet er hvordan din merkevare fremstår og kommuniserer med omverdenen. Grid branding utvikler visuelle og verbale identiteter som er forankret i merkevarestrategien og sikrer at merkevaren fremstår differensiert og distinkt. Gjennom konsistente merkemarkører på tvers av flater og kanaler bygges umiddelbar merkevaregjenkjenning og troverdighet.
En merkevare lever først når den møter mennesker. Vi omsetter strategien til kreative løsninger som skaper en helhetlig og gjenkjennelig merkevareopplevelse. Gjennom design som fungerer på tvers av flater, sikrer vi en konsistent og distinkt merkevareidentitet.
I Grid tror vi på prosesser som ikke bare er strategiske og kreative, men også inkluderende, engasjerende og lærerike – alltid med hovedfokus på merkevarens faktiske utfordringer.
Vi vet at en treffsikker strategi, forent med kreativ magi, gir merkevaren et distinkt uttrykk og en sterk posisjon i markedet.
Vil du vite mer om hvordan vi sammen kan skape resultater?
«Grid er en nøkkelpartner i arbeidet med å styrke Maarud som merkevare. Sammen har vi skapt en tydeligere posisjon og gjennomført et redesign av hele produktporteføljen. Resultatet er økt konkurransekraft, større intern begeistring og økt selvtillit i salgsarbeidet. Grid-teamet er svært kompetent og en fryd å jobbe med!»
Michael George, Brand Design Manager, Maarud AS
«Grid har vært sentral i utviklingen av Solo Super – fra konsept og brandunivers til pakningsdesign. Sammen har vi ikke bare skapt et sterkt subbrand, men også styrket Solo som helhet. Lanseringen av Solo Super Julebrus, Sommerbrus og limited editions har vært en kommersiell suksess langt over forventningene. Rett og slett en fulltreffer!»
Ida Helen Davidsen, Brand Manager for Solo, Ringnes AS
«Vi samarbeider med Grid fordi de forløser vårt potensial i SSP. Å utvikle suksessfulle brands og serveringskonsepter for flyplasser krever spesialister – og Grid leverer. Gang på gang viser de en unik evne til å forstå vår bransje, utviklingstrekk og de reisendes behov. De bidrar langt utover design og er en integrert del av vårt utviklingsteam.»
Stian Lund, administrerende direktør SSP Norge AS
«Grid har vært en uvurderlig samarbeidspartner i utviklingen av Urkraft – fra strategi til strålende pakningsdesign. Deres innsikt har skapt et sterkt produktmerke og løftet Norgesmøllene som helhet. Urkraft er en kommersiell suksess, og Grid imponerer med sin unike kompetanse innen merkevarestrategi, navneutvikling og identitet.»
Thomas Frøyseth, Kategori og merkevaresjef for Urkraft, Norgesmøllene AS