Når Farris, Bris og Frus overføres til boks, benytter Grid branding muligheten til å forene designet på tvers av seriene. Felles merkeelementer, som en sentrert diamantform inspirert av Farris-logoen, styrker den visuelle identiteten. Dette gir en helhetlig opplevelse som reflekterer de unike mineralene fra Larviks kilder og gir boksene et eksklusivt uttrykk.
Farris har vært et populært mineralvann siden lanseringen i 1915. 90 år senere ble familien utvidet med Farris Bris, og i 2022 kom Farris Frus. Selv om de tre produktseriene er knyttet til samme merkevare, har designelementene og komposisjonene ikke vært identiske.
Da Grid fikk i oppdrag å tilpasse designet til boks-formatet, benyttet vi muligheten til å rydde opp og etablere felles merkeelementer som knytter seriene tettere sammen.
Shine bright like a diamond
De tre produktseriene har nå en sentrert diamantform som inneholder logo, navnetrekk og smak. Diamantformen er inspirert av emblemet i Farris-logoen. Frus og Bris hadde også ulike krone-symbol. Disse har nå lik krone.
Unike mineraler
Det unike med Farris-vann er mineraler fra de kongelige kildene i Larvik. Inspirert av mineralene er diamanten nå også brukt som boksenes strukturelle element. Samtidig som dette mønsteret gir assosiasjoner til bobler i vann, gir det økt opplevelse av kvalitet og binder seriene ytterligere sammen.