En sentral del av merkevarestrategien er å investere i de riktige merkemarkørene for å sikre at merkevaren er lett å oppdage, lett å kjenne igjen og lett å huske.
Les mer om merkemarkørenes rolle i vår artikkel: Distinkte merkeelementer er avgjørende for at merkevaren skal lykkes
Før vi utvikler eller forsterker merkeelementer, gjennomfører vi øvelser sammen med kunden for å kartlegge konkurrentene og kategorien. Vi analyserer hvilke visuelle og sensoriske signaler som dominerer, og hvor det finnes muligheter for å skille seg ut. Sammen prioriterer vi de mest effektive merkemarkørene og sikrer maksimal eksponering i relevante flater.
Vi vurderer også potensialet for distinkte merkeelementer som kan gjøre merkevaren gjenkjennelig uten navnetrekket. Dette inkluderer å identifisere, styrke eller fase ut elementer. Ved behov anbefaler vi å måle de mest fremtredende elementene for å undersøke kjennskap og unikhet.
Sammen med teamet i Orkla samlet vi porteføljen og sikret betydelig hyllestyrke. Les mer om Maxim her.