Widerøe forbedrer kundereisen med nytt tjenestedesign

I samarbeid med Grid branding har Widerøe optimalisert kundereisen ved å utvikle et nytt tjenestedesign for innsjekkingsprosessen. Gjennom grundig innsiktsarbeid identifiserte vi smertepunkter og skapte et tydelig profilert servicesenter som gjør det enklere for reisende å navigere og for bakkepersonalet å yte effektiv hjelp. Resultatet er en bedre opplevelse for både kunder og ansatte.

Kartlegging av avvik i kundereisen
Operasjonalisering og avvikssystem
Bilde av innsjekkingsområdet

Prosjektet har forbedret innsjekkingsprosessen med et nytt, brukervennlig tjenestedesign. Det tydelig profilerte servicesenteret gjør det enklere for reisende å navigere og få rask hjelp ved behov. Resultatet er en mer intuitiv kundereise og bedre arbeidsflyt for bakkepersonalet.

Bilde av reisende og ansatte i Widerøes innsjekkingsområde
Bilder av reisende som sjekker inn på det nye systemet til Widerøe