Bakgrunn
Hver påske siden 2017 har Q-meieriene invitert forbrukerne til eggjakt på kartongene. I fjor lanserte vi også en digital påskequiz, hvor adgangskoden lå i de fire eggene gjemt i myldreillustrasjonen. Selv om eggjakten har blitt en påsketradisjon, er det behov for årlig fornyelse for å skape det ønskede engasjementet.
Oppgave
- Utvikle myldreillustrasjon med nytt tema og nye bonusoppgaver
- Forsterke opplevelsen i butikk av en underholdende kartong
- Utvikle ny digital quiz og reklame for denne i digitale flater
Inviterende påskehare
Påskeharen til Q-meieriene er gitt mer særpreg, den er mer leken og gir et tydeligere fjernsignal i butikk. Som alltid skal påskejakten på kartong handle om mer enn å finne eggene. Myldreillustrasjonen skal også skape dialog rundt frokostbordet.
Nasjonalmuseet i miniatyr
I år inviterer påskeharen til eggjakt i et eventyrlig og malerisk univers. Landskapet inneholder motiver fra mange av våre mest kjente maleri fra den nasjonalromantiske epoke.
De fleste vil raskt gjenkjenne motivet fra Tidemand og Gudes Brudeferd i Hardanger eller Kittelsens Soria Moria. Mens flere kanskje må bruke litt tid på å hente frem Erik Werenskiolds Telemarksjenter fra hukommelsen.
Casebeskrivelsen fortsetter under visuellene.