Fra tre bokstaver til connecting
Norsk Rørallianse AS (NRA) er en landsdekkende allianse av store tekniske entreprenører som alle har lokal tilknytning. Historisk er alliansen størst innen rør.
Vekst i flere fagområder kombinert med en uheldig forkortelse ble det nødvendig å skape et nytt navn og visuell identitet som reflekterer selskapets utvikling.
Koblingen som styrker
Navnet er en fornorsket utgave av connecting (koble til / forbinde).
Meningsinnholdet passer godt ettersom kjernevirksomheten handler om samarbeid, enten det er å koble sammen eierbedriftene til kunnskapsdeling og erfaringsutveksling, eller for å inngå felles innkjøpsavtaler.
Symbol på en sterk allianse
Symbolet leverer godt på navnets meningsinnhold og henter inspirasjon fra verktøykassa, der mutteren er et kjent element som gir assosiasjoner til byggebransjen. Sirkelen representerer de menneskelige verdiene. Sammenkoblet signaliserer de verdien av at eierselskapene står sammen.
Et maskulint uttrykk
Byggebransjen er en tøff bransje sterkt representert av menn. Det var derfor viktig at Konekta gav riktige assosiasjoner. Den visuelle profilen har derfor fått et maskulint uttrykk med stramme linjer og typografi sammen med en kraftfull og tydelig fargepalett.
Oppdragsgiver: Konekta AS