Bakgrunn
Oppdragsgiver Select Service Partner (SSP) ønsket å revitalisere et meksikansk serveringskonsept de hadde i sin internasjonale merkeportefølje, og samtidig tilpasse det til det norske markedet. Burritos er enkelt å ta med seg og et perfekt reisefølge for folk på farten.
Navnet Mi Casa Burritos skulle videreføres, men utover det ble Grid gitt ansvaret for strategien om å lage det til et «fyrverkeri» av et konsept med en norsk tvist.
Sentralt i oppgaven var å gjøre serveringstilbudet enkelt å forstå for publikum. Samtidig ønsket vi å signalisere at mat som er rik på smak og inspirerende også er ukomplisert og går raskt.
Løsning
Inspirasjonen til identiteten ligger i selve maten, og det sør-amerikanske lynnet. Fargerikt, livlig og høyttalende.
Farger, ornamentikk og mønstre brukes både som fjernsignaler for å dekode hva slag type mat som serveres og for å skape riktig stemning.
Matfoto brukes for å trigge sanseapparatet, mens menyer og kommunikasjon om tilvalg har en viktig funksjon for å gjøre det enkelt for kundene å velge, og holde transaksjonstiden nede.
En røff materialpalett med variasjon av treverk, metall og malte flater, understreker det litt tilfeldige fra gatemat sjangeren i sør. Høye sittemøbler og små bord, signaliserer at du gjerne kan slå deg ned, men at det ikke er et sted du sitter over lengre tid.
Mi Casa Burritos er revitalisert og optimalisert for flyplasser i Norge. Konseptet er tydelig posisjonert og ikke til å misforstå.
Mi Casa Burritos er et konsept utviklet for Select Service Partner. SSP – The Food Travel Experts – som er en ledende operatør av mat og drikke brands på trafikale knutepunkter, som flyplasser, togstasjoner og transit-lokasjoner i hele verden.
Oppdragsgiver: Select Service Partner