Bakgrunn
Hver påske siden 2017 har Q-meieriene invitert forbrukerne til eggjakt på kartongene. I fjor lanserte vi også en digital påskequiz, hvor adgangskoden lå i de fire eggene gjemt i myldreillustrasjonen. Selv om eggjakten har blitt en påsketradisjon, er det behov for årlig fornyelse for å skape det ønskede engasjementet.
Oppgave
- Utvikle myldreillustrasjon med nytt tema og nye bonusoppgaver
- Forsterke opplevelsen i butikk av en underholdende kartong
- Utvikle ny digital quiz og reklame for denne i digitale flater
Inviterende påskehare
Påskeharen til Q-meieriene er gitt mer særpreg, den er mer leken og gir et tydeligere fjernsignal i butikk. Som alltid skal påskejakten på kartong handle om mer enn å finne eggene. Myldreillustrasjonen skal også skape dialog rundt frokostbordet.
Nasjonalmuseet i miniatyr
I år inviterer påskeharen til eggjakt i et eventyrlig og malerisk univers. Landskapet inneholder motiver fra mange av våre mest kjente maleri fra den nasjonalromantiske epoke.
De fleste vil raskt gjenkjenne motivet fra Tidemand og Gudes Brudeferd i Hardanger eller Kittelsens Soria Moria. Mens flere kanskje må bruke litt tid på å hente frem Erik Werenskiolds Telemarksjenter fra hukommelsen.
Eventyrlig påske
Myldreillustrasjonen har i tillegg til en rekke scener fra våre mest kjente eventyr. Både blant barn og voksne vil mange dra kjensel på Askeladden som kappåt med trollet, Kvitebjørn kong Valemon eller dyrene som gjemmer seg i skinnvotten. Men hvor mange troll er det egentlig på kartongen?
Utfordre de andre ved frokostbordet og se hvem som finner flest. (Siden du leser dette caset kan vi røpe at det er åtte.)
En quiz for de konkurransesugne
Når de fire eggene på kartongen er funnet og bokstavene på dem er satt sammen til et løsningsord, kan de små grå trimmes med Norges største påskequiz. Klarer du å få flere poeng enn venner og familie? Eller enda bedre; kan du bli best i landet?
Oppdragsgiver: Q-meieriene
Illustrasjoner: Flu Hartberg | Grid branding