Design for matboksen
Matpakken er en viktig del av skolehverdagen, og det er avgjørende for barns trivsel og energi at matpakkens næringsinnhold er tilpasset barnets behov.
Mange foreldre har kontaktet Q-Meieriene på sosiale medier. De ønsket seg Skyr® som passer for de minste, i en praktisk emballasje som er perfekt i matboksen.
Merkevarens personligheter
Oppgaven var å videreutvikle Skyr® til å appellere til barn. Målet var å etablere Skyr® Mini som det sunneste og mest opplagte valget i barneyoghurthyllen.
Grid gjennomførte i 2015 en undersøkelse hvor vi spurte barna hva som visuelt falt best i smak. Kosedyr med store øyne, og nettsider som Yoohoo & friends, kom typisk høyt opp på listen.
Jordbærugla, Bananmannen og Bringebærbjørnen er bærende identitetselementer og distinkte merkeelementer som reflekterer smaksvarianter med en god dose barnlig og kul appell.
Barna bestemmer
Ved linjeutvidelser tester vi 3 figurer for hver av smakene – og barna får velge. Serien som ble lansert i 2015 er nå utvidet med Tropeløve og Vaniljehund.
Det viktigste kundesegmentet er foreldre som er bevisst betydningen av at barn spiser sunn skolemat. Flere hundre barn har derfor vært med på å bestemme smak, og også vært med på å teste ulike designkonsepter.
Skyr® mini er praktisk, velsmakende, proteinrik og fettfri.
På Qs Facebook side kan du komme med forslag til egennavn på hver Skyr-mini-figur og være med i navnekonkurranse.
– Og hva med å dele tips, tilbakemeldinger og ideer. Det liker Q.
Oppdragsgiver: Q-Meieriene
Illustratør: Grid v/Tone Skree