Bakgrunn
Oppdragsgiver Select Service Partner (SSP) ønsket at Grid utviklet et konsept med et rikt utvalg av drikkevarer inspirert av Oslos beste barer.
Et utvidet ølsortiment fra lokale produsenter og norske cocktails-spesialiteter sto på ønskelisten over hva som skulle tilbys de reisende på norske flyplasser.
Oslo som opphavssted og inspirasjon
Bar Oslo handler om det urbane og det som preger tidsånden i skandinavias barliv. Der klassikere møter lokale varianter og tvister av disse. Der du kan drikke det nye og banebrytende eller det som er særpreget lokalt.
Bar Oslo byr i tillegg på deilige salater, noodler, tapas, focaccia eller bare en etterlengtet snacks til vinen. Lokale ølprodusenter er på menyen sammen med retter inspirert av de siste trender.
En sentralt del av oppgaven var å få frem at det du får servert er av internasjonal standard, men med Oslo som opphavssted eller inspirasjon.
Oslo er en metropol, en by av betydning som ikke står tilbake for andre byer i Europa når det kommer til servering av cocktails i toppklasse eller øl med særpreg fra småskalaprodusenter.
I Bar Oslos visuelle identitet og branding benytter vi designgrep som er inspirert av samtidsarkitektur som representerer det nye Oslo.
Designgrep som vekker oppmerksomhet, er interessante i seg selv og skaper en kontinental ramme rundt det som serveres: Skarpe linjer, dempet belysning, utpreget bruk av sort med nyanser i matt mot blank, og detaljer i messing og gull.
Bar Oslo åpner på Oslo lufthavn, Gardermoen i mai 2021.
Oppdragsgiver: Select Service Partner