Bakgrunn
I begynnelsen av 2023 økte Frøya laks satsingen med flere produkter i sortimentet og økt distribusjon i dagligvarehandelen, men utfordringen var at kun 50 % av Norges befolkning kjente til merkevaren.
Oppgave
Utvikle et kommunikasjonskonsept som kan benyttes over tid, og en reklamekampanje som bidrar til å øke kjennskapen til Frøya mer umiddelbart.
Strategi
Fokusere på Frøyas tydeligste unike egenskap, at den er mer renskåret enn konkurrentene - noe som gjør det lettere å oppnå et perfekt resultat hver gang. Med kommunikasjonskonseptet “the perfect cut” bygger vi både kniven som en merkemarkør og slagordet: Frøya - kun det beste av laksen.
Løsning
Korte filmer skreddersydd til kanalene (some + tv-spons) hvor vi er tett på laksefileten, kniven og den siste touch på matretter som gir vann i munnen og lyst til å prøve. Grafikk skreddersydd for å hente frem kjennskapsbyggende designelementer og følelsen av kniven i bruk til renskjæringen av fileten.