Grid i butikk – nye lanseringer, nye muligheter
Årets første lanseringsvindu er her, og med det en rekke nye produkter med pakningsdesign utviklet av Grid branding. Nå møter de sin viktigste test – forbrukernes oppmerksomhet i butikk.
Fra strategi til butikkhylle
Denne vinteren har vi vært involvert i lansering av en rekke nye produkter – utviklet med innsikt, strategi og godt pakningsdesign. Vi har jobbet for å sikre at produktene merkevareeierne har utviklet, ikke bare blir valgt av kjedene – men også av forbrukerne.
Den virkelige testen begynner nå
Felles for disse lanseringene er at de nå er på vei ut i butikkhyllene. Der starter den virkelige konkurransen: å være synlig, attraktiv og enkel å velge.

Mental og fysisk tilgjengelighet er avgjørende, og pakningsdesign spiller en nøkkelrolle. - Et godt design skal ikke bare fange oppmerksomheten, ha emosjonell appell og styre forventningene, men også gjøre valget intuitivt og trygt for forbrukeren.
Vi vil høre dine tanker!
For å skape dialog og få verdifulle tilbakemeldinger, har vi sendt vareprøver til flere av våre kunder. Vi oppfordrer dem til å ta en nærmere titt – og gjerne en diskusjon over en kopp kaffe: Har vi lykkes med å utvikle design som styrker merkevaren og gir produktet de beste forutsetningene for å lykkes?
Vi ser frem til deres innspill!
Hva mener du? Og er du nysgjerrig på hvordan strategisk pakningsdesign kan styrke din merkevare? Vi tar gjerne en prat – og en kopp kaffe.
Relaterte case:
- Maarud: En nyserie som forsterker merkevaren Maarud Potetgull
- Ringnes: Veksten forsterkes av enhetlig identitet
- Ringnes: Solo Super Pasjonsfrukt - et design som treffer midt i hjertet
- Norgesmøllene: Urkraft vokser stadig inn i nye kategorier
- Grilstad: Ny visuell identitet og nytt pakningsdesign gjør merkevaren Stranda mer distinkt