Grid i butikk – nye lanseringer, nye muligheter
Årets første lanseringsvindu er her, og med det en rekke nye produkter med pakningsdesign utviklet av Grid branding. Nå møter de sin viktigste test – forbrukernes oppmerksomhet i butikk.
Fra strategi til butikkhylle
Denne vinteren har vi vært involvert i lansering av en rekke nye produkter – utviklet med innsikt, strategi og godt pakningsdesign. Vi har jobbet for å sikre at produktene merkevareeierne har utviklet, ikke bare blir valgt av kjedene – men også av forbrukerne.
Den virkelige testen begynner nå
Felles for disse lanseringene er at de nå er på vei ut i butikkhyllene. Der starter den virkelige konkurransen: å være synlig, attraktiv og enkel å velge.

Kort beskrivelse av de ulike produktlanseringene nederst i artikkelen.
Mental og fysisk tilgjengelighet er avgjørende, og pakningsdesign spiller en nøkkelrolle. - Et godt design skal ikke bare fange oppmerksomheten, ha emosjonell appell og styre forventningene, men også gjøre valget intuitivt og trygt for forbrukeren.
Vi vil høre dine tanker!
For å skape dialog og få verdifulle tilbakemeldinger, har vi sendt vareprøver til flere av våre kunder. Vi oppfordrer dem til å ta en nærmere titt – og gjerne en diskusjon over en kopp kaffe: Har vi lykkes med å utvikle design som styrker merkevaren og gir produktet de beste forutsetningene for å lykkes?
Vi ser frem til deres innspill!
Hva mener du? Og er du nysgjerrig på hvordan strategisk pakningsdesign kan styrke din merkevare? Vi tar gjerne en prat – og en kopp kaffe.
Relaterte case:
- Maarud: En nyserie som forsterker merkevaren Maarud Potetgull
- Ringnes: Veksten forsterkes av enhetlig identitet
- Ringnes: Solo Super Pasjonsfrukt - et design som treffer midt i hjertet
- Norgesmøllene: Urkraft vokser stadig inn i nye kategorier
- Grilstad: Ny visuell identitet og nytt pakningsdesign gjør merkevaren Stranda mer distinkt
Årets første lanseringer – nytt design, sterkere merkevarer
- Frus, Farris og Bris er blitt mer enhetlig på tvers - med bl.a. en markant diamant i front, og mindre diamanter i bakgrunnen. Etter et år med lansering på boks og 42% vekst, er Frus nå ute med ny smak.
- Hvordan skape innovasjon og vekst i kategorien og samtidig treffe en yngre målgruppe? Møt Stranda Marinerte Spekeskiver, hvor tradisjonsrik kvalitet fra Stranda kombineres med spenstige smaker fra andre verdensdeler.
- Honningcentralen Sommer- og Lynghonning oppdateres med et nytt design som i langt større grad utnytter den sterke emosjonelle knytningen det norske folk har til merkevarens ikon: den oransje metallboksen med Norsk Honning.
- Designet underbygger at dette er et kampanjeprodukt i samarbeid med Mike’s Corner, men det er samtidig umiskjennelig Maarud.
- Hvordan skape vinn-vinn-situasjon mellom to chips-produkter med mer smak og sprøere flak og merkevaren Maarud Potetgull? Resultatet er en serie tydelig under Potetgull, men med tilstrekkelig egenart.
- Yoplait sin klart sterkeste merkemarkør, den 6-bladede røde og oransje blomsten får en langt mer prominent rolle i designet enn tidligere Yoplait-varianter, når nyheten Kvarg lanseres i tre deilige smaker. Masse proteiner, uten kunstig søtning!
- Urkraft (støttet merkevare) fortsetter sin ekspansjon fra kun klassiske havregryn og inn i stadig nye kategorier. - Ta vel i mot Urkraft Havregranola, sunn energi som smaker skikkelig digg
- Innføring av merkekarakterer har vært et suksessgrep som gir økt penetrasjon og betalingsvilje for Solo Super. Nå lanseres smaken pasjonsfrukt med et design som treffer midt i hjertet.