Grid i butikk – nye lanseringer, nye muligheter

Årets første lanseringsvindu er her, og med det en rekke nye produkter med pakningsdesign utviklet av Grid branding. Nå møter de sin viktigste test – forbrukernes oppmerksomhet i butikk.

Fra strategi til butikkhylle

Denne vinteren har vi vært involvert i lansering av en rekke nye produkter – utviklet med innsikt, strategi og godt pakningsdesign. Vi har jobbet for å sikre at produktene merkevareeierne har utviklet, ikke bare blir valgt av kjedene – men også av forbrukerne.

Den virkelige testen begynner nå

Felles for disse lanseringene er at de nå er på vei ut i butikkhyllene. Der starter den virkelige konkurransen: å være synlig, attraktiv og enkel å velge.

Kort beskrivelse av de ulike produktlanseringene nederst i artikkelen.

Mental og fysisk tilgjengelighet er avgjørende, og pakningsdesign spiller en nøkkelrolle. - Et godt design skal ikke bare fange oppmerksomheten, ha emosjonell appell og styre forventningene, men også gjøre valget intuitivt og trygt for forbrukeren.

Vi vil høre dine tanker!

For å skape dialog og få verdifulle tilbakemeldinger, har vi sendt vareprøver til flere av våre kunder. Vi oppfordrer dem til å ta en nærmere titt – og gjerne en diskusjon over en kopp kaffe: Har vi lykkes med å utvikle design som styrker merkevaren og gir produktet de beste forutsetningene for å lykkes?

Vi ser frem til deres innspill!

Hva mener du? Og er du nysgjerrig på hvordan strategisk pakningsdesign kan styrke din merkevare? Vi tar gjerne en prat – og en kopp kaffe.

Ta kontakt.

Relaterte case:

Årets første lanseringer – nytt design, sterkere merkevarer

  1. Frus, Farris og Bris er blitt mer enhetlig på tvers - med bl.a. en markant diamant i front, og mindre diamanter i bakgrunnen. Etter et år med lansering på boks og 42% vekst, er Frus nå ute med ny smak.
  2. Hvordan skape innovasjon og vekst i kategorien og samtidig treffe en yngre målgruppe? Møt Stranda Marinerte Spekeskiver, hvor tradisjonsrik kvalitet fra Stranda kombineres med spenstige smaker fra andre verdensdeler.
  3. Honningcentralen Sommer- og Lynghonning oppdateres med et nytt design som i langt større grad utnytter den sterke emosjonelle knytningen det norske folk har til merkevarens ikon: den oransje metallboksen med Norsk Honning.
  4. Designet underbygger at dette er et kampanjeprodukt i samarbeid med Mike’s Corner, men det er samtidig umiskjennelig Maarud.
  5. Hvordan skape vinn-vinn-situasjon mellom to chips-produkter med mer smak og sprøere flak og merkevaren Maarud Potetgull? Resultatet er en serie tydelig under Potetgull, men med tilstrekkelig egenart.
  6. Yoplait sin klart sterkeste merkemarkør, den 6-bladede røde og oransje blomsten får en langt mer prominent rolle i designet enn tidligere Yoplait-varianter, når nyheten Kvarg lanseres i tre deilige smaker. Masse proteiner, uten kunstig søtning!
  7. Urkraft (støttet merkevare) fortsetter sin ekspansjon fra kun klassiske havregryn og inn i stadig nye kategorier. - Ta vel i mot Urkraft Havregranola, sunn energi som smaker skikkelig digg
  8. Innføring av merkekarakterer har vært et suksessgrep som gir økt penetrasjon og betalingsvilje for Solo Super. Nå lanseres smaken pasjonsfrukt med et design som treffer midt i hjertet.