Synnøves gule oster
Med økende markedsandeler er det viktig for Synnøve Finden å øke kjennskapen og preferanse for merket.
Bedre enn sitt rykte
Synnøve Finden er utfordrer i gulostkategorien som domineres av én stor aktør. Den som er markedsleder i kategorien scorer normalt best på smak, og er preferert av publikum.
Synnøve Finden jobber kontinuerlig med produktutvikling og for at ostene skal smake best mulig. I blindtester smaker Synnøve bedre enn når merkenavnet er avslørt.
At det smaker godt, men at designet ikke yter produktet rettferdighet, er et godt utgangspunkt for en revitalisering av merkevaren.
Det som smaker godt, må også se godt ut – og ose av selvtillit.
Med økende markedsandeler og mer tilstedeværelse i dagligvare-hyllene, er det viktig for Synnøve Finden å øke kjennskapen og preferanse for merket.
De ønsker ikke å bli forvekslet med konkurrentenes produkter og vil derfor gradvis distansere seg med et helhetlig designspråk og sterkere branding – uten å miste relevans og gjenkjennelse for forbruker.
Merkemaskot og distinkte brand codes
Synnøves serie av gule oster er revitalisert i sin helhet. Synnøve er ung, innovativ og leken. Som merkemaskot har hun en sentral rolle i brandingen. Hun opptrer i ulike positurer som en integrert del av designet.
«Synnøveland» er landskapet hun beveger seg i. Den ikoniske jenta og illustrasjonsstilen med fravær av foto eller naturalistisk gjengivelse av ingredienser, gjør helhetsinntrykket til noe helt eget og distinkt.
Designet er vennlig med bred appell. Akkurat sånn Synnøve skal være.
Oppdragsgiver: Synnøve Finden AS Illustratør: Arild Sæther