Synnøves brune oster
Fløtemys og Gudbrand er revitalisert med et distinkt, helhetlig design og sterkere branding.
Lav kjennskap
Synnøve Finden er utfordrer i brunostkategorien som domineres av én stor aktør. Fløtemys og Gudbrand fra Synnøve har likevel fått godt fotfeste og definitivt funnet sitt publikum.
Med økende markedsandeler og mer tilstedeværelse i dagligvare hyllene, er det viktig for Synnøve Finden å øke kjennskapen og preferanse for merket.
De ønsker ikke å bli forvekslet med konkurrenten og ville derfor gradvis distansere seg med et helhetlig designspråk og sterkere branding – uten å miste relevans og gjenkjennelse for forbruker.
Merkemaskot og distinkte merkeelementer
Synnøves serie av brunoster er revitalisert i sin helhet. Synnøvejenta er ung, innovativ og leken, og som merkemaskot har hun en sentral rolle i brandingen. Hun opptrer i ulike positurer som en integrert del av designet.
Synnøveland er landskapet hun beveger seg i. Den ikoniske jenta og illustrasjonsstilen med fravær av foto og naturalistisk gjengivelse av ingredienser, gjør helhetsinntrykket til noe helt eget basert på distinkte merkeelementer.
Designet er vennlig med bred appell. Akkurat sånn Synnøve skal være.
I tillegg til originalserien lanseres det også noen sjeldne utgaver, som bare kan kjøpes i en begrenset periode. Smak av karamell, appelsin og lakris har skapt overskrifter og stor begeistring hos det norske folk.
I julen 2020 kom brunosten med smak av pepperkaker.
Oppdragsgiver: Synnøve Finden