Synlighet i butikk, mer intuitive valg og inspirerende kjøpsprosess, samt bånd til Møllerens historie var utpekte forbedringsområder.
Nordmenn har kultur for å bake selv. Det er noe personlig vi gjør for, og sammen med, de vi er glad i. Målet er altså mer enn selve konsumet. Ergo er melprodukter relativt interessant for veldig mange.
Oppgave og løsning
Grid har, i samarbeid med Sofie Blich som er ansvarlig for melkategorien hos Norgesmøllene, utviklet visuell identitet og pakningsdesign.
For å styrke unik identifikasjon og økt visuell tilstedeværelse ble en en visualisering av Møllerens historie det bærende identitetselement. Den illustrerer tradisjoner, bruksområder og ikke minst bakeglede.
Tydelig fargekoding forenkler navigasjon, og innføring av hvite og lysebrune poser gjør det lett å velge mellom siktet og sammalt mel.
Med det nye designet kan alle nyte bakegleden – som vel handler mest om å glede andre!
Filmen er laget av MK Norway
Oppdragsgiver: Norgesmøllene AS
Illustrasjon: Kate Forrester