Solo Super Pasjonsfrukt - et design som treffer midt i hjertet
Solo Super Pasjonsfrukt bygger videre på suksessformelen fra tidligere Super Solo lanseringer - en tydelig merkekarakter som vekker følelser med utgangspunkt i smaken. Amor, på jakt etter "passion", sørger for at designet er distinkt og skiller seg ut i butikkhyllene, som er preget av sterke farger og en jevn strøm av nyheter.
Solo Super Tropisk, med sin surfende ananas, har solgt så godt at den har gått fra en limited edition til en fast variant. Mens ananas er en takknemlig frukt å gi menneskelige trekk, er pasjonsfrukten mer krevende.
Den surfende ananas, har solgt så godt at den nå er en del av det faste sortimentet.
For mange er det kombinasjonen av det guloransje fruktkjøttet og det mørklilla skallet som identifiserer frukten. En delt pasjonsfrukt med armer og bein fungerer rett og slett ikke like godt visuelt.
Farger som sier pasjonsfrukt, merkekarakter som formidler passion
Vi ønsket at karakteren skulle være mer enn en animert pasjonsfrukt. Den åpenbare koblingen mellom pasjonsfrukt og "passion" ga et godt utgangspunkt for et design med høy emosjonell appell.
Løsningen ble en Amor-karakter utviklet i samarbeid med illustratør Jon Arne Berg. Karakterens form og farger gir assosiasjoner til pasjonsfrukt, mens resten av designet forsterker koblingen gjennom en kombinasjon av fargene fra skall og fruktkjøtt.
Resultat: Et design som øker sannsynlighet for suksess
Solo Super Pasjonsfrukt har vært i markedet tidligere, men den gang med et foto av frukten i designet. Varianten etablerte seg ikke som en fast del av sortimentet.
Med Amor på laget har den nye lanseringen langt bedre forutsetninger for suksess. - Nye Solo Super Pasjonsfrukt skiller seg ut i butikkhyllen og treffer deg midt i hjertet.
Ringnes bekrefter at de nye smaksvariantene med merkekarakterer skaper merverdi og øker betalingsviljen for spennende varianter – uten å kannibalisere på Solo original.