BigOne XL er lansert med en integrert reklamekampanje som bygger på BigOnes ikoniske univers. Ved å kombinere velkjente elementer med ny attitude og design, har kampanjen ikke bare fått imponerende resultater på reklameparametrene, men også salgsresultatene har overgått alle forventninger.
Amerikansk pizza med attitude
Reklamemålinger viser at BigOne-reklamefilm scorer langt over snittet på de fire viktige parametrene; gjenkjennelse, budskapsforståelse, relevans og kjøpsmotivasjon.
Da Orkla kom med brief på TV- og utendørsreklame for nyheten BigOne XL, var ønsket å fortsette i vinnersporet: Nyheten skulle integreres i det etablerte BigOne-universet. Det betyr ikke bare et gjenkjennelig blått bakteppe, men også en gjenkjennelig og differensierende attitude.
Vi endret tekst og deler av klippene i en reklamefilm vi har laget for BigOne tidligere, og integrerte mot slutten et budskap om nyheten BigOne XL.
Med BigOnes gjenkjennelige selvsikkerhet forteller utendørsreklamen at en stor nyhet nå er i butikk.
Resultat
Både reklameresultater og salgsresultater bekrefter at det var et vellykket grep. BigOne XL forsvinner ut av butikk i et tempo godt over forventningene.