Amerikansk pizza med attitude
Reklamemålinger viser at BigOne-reklamefilm scorer langt over snittet på de fire viktige parametrene; gjenkjennelse, budskapsforståelse, relevans og kjøpsmotivasjon.
Da Orkla kom med brief på TV- og utendørsreklame for nyheten BigOne XL, var ønsket å fortsette i vinnersporet: Nyheten skulle integreres i det etablerte BigOne-universet. Det betyr ikke bare et gjenkjennelig blått bakteppe, men også en gjenkjennelig og differensierende attitude.
Vi endret tekst og deler av klippene i en reklamefilm vi har laget for BigOne tidligere, og integrerte mot slutten et budskap om nyheten BigOne XL.
Med BigOnes gjenkjennelige selvsikkerhet forteller utendørsreklamen at en stor nyhet nå er i butikk.
Resultat
Både reklameresultater og salgsresultater bekrefter at det var et vellykket grep. BigOne XL forsvinner ut av butikk i et tempo godt over forventningene.
Grid har revitalisert visuell identitet og utviklet pakningsdesignet for BigOne - les caset og se hvordan design og reklame spiller på lag: Like amerikansk, men stoltere og mer moderne, går BigOne all inn for å gi deg maksimal pizzanytelse.
Oppdragsgiver: Orkla Foods Norge Film: Produksjonsselskapet Join Forces Musikk: Lydbyrået Verdens sterkeste mann