Grep måtte tas
Forbedret produktkvalitet, forsterket differensiering posene i mellom, mer balansert fordeling av favoritter og ikke minst nytt design skal bidra til at folk finner tilbake til sine yndlinger. Og at salgskurvene igjen peker oppover.
Ut av mørket
For å bli mer iøynefallende i butikk har vi valgt å lysne totalinntrykket ved å velge klare farger med sterk kontrast. Dette løser hovedutfordringen med dårlige lysforhold på de nederste hyllene, der posene ofte plasseres.
Tydelig fargekoding og visuelt ryddig oppsett hvor man raskt ser hvilke biter som fins i posen, forenkler navigasjon og kjøpsbeslutning. En fristende haug med sjokolade skal overbevise om betydelig belønning ved å kjøpe en favorittpose – du får mange, mange og ulike, gode sjokoladebiter.
Økt salg og markedsandeler
I Dagligvarehandelen september 2015: Relanseringen resulterte i en salgsøkning på 26% og økte markedsandelen fra 57 til 70% på et halvt år.
Oppdragsgiver: Orkla Confectionery & Snacks
Foto: H2W studio AS