Møllerens hjemmebaktserie
Det selges godt over 4 millioner pakker i året. Det tilsvarer 8 millioner brød og 14 millioner boller.
Bakgrunn
I forbindelse med produktforbedringer; blant annet redusert saltinnhold, fjerning av hvetegluten, og tilsetting av surdeig for god smak og bedre bakeevne, ønsket Møllerens å benytte anledningen til å revitalisere designet.
Bedre synlighet i butikk, og mer informativ og inspirerende kommunikasjon i kjøpsøyeblikket, var utpekte forbedringsområder i forbindelse med relanseringen.
Oppgave og løsning
Designet skal først og fremst kommunisere masse smak og god stemning. Props og stemningsbilder fra en uformell brukssituasjon forsterker budskapet.
Fokus på brødskalaen, at hver pose gir 2 ferdige brød, bollene 20, og fremgangsmåten: på 1-2-3, fremhever argumentene om at dette er smart, enkelt, gir et vellykket resultat, og ikke minst god bakeglede.
Tydelig fargekoding og beskrivende navn forenkler navigasjon, og bygger bro til tidligere design.
Med det nye designet kan alle nyte bakegleden – som vel handler mest om å glede andre!
Oppdragsgiver: Norgesmøllene AS
Foto: H2W Studio AS