Visuell identitet og retailkonsept for Bademiljø
Bademiljø er rørleggere med butikk, ikke omvendt. Butikken er derfor designet som en møteplassen der kunde og rørlegger treffes for å realisere drømmebadet.
Bakgrunn
Bademiljø er en medlemseid kjede som tilbyr rørleggertjenester til prosjekt- og privatmarkedet og som selger og bygger komplette bad.
Bademiljø sin hovedutfordring var at de ikke fremsto som relevante for folk som skal bygge eller pusse opp bad. En svak og tidsmessig utdatert identitet kombinert med fragmentert visuell fremtoning på tvers av flater og kanaler svekket kjedens evne til å ta en ønsket nummer en posisjon.
Oppgave og løsning
Å utvikle en tydelig identitet som er distinkt annerledes enn konkurrentene og som effektivt bygger opp under kundeløftet «best på bad». Er du proff, må du også fremstå slik.
Løsningen ble en total makeover som er utviklet for å fungere effektivt på tvers av flater og kanaler.
Som en viktig del av arbeidet med reposisjonering av Bademiljø, fikk Grid også oppgaven med å revitalisere selve butikkonseptet.
Det ble utviklet nytt prinsipp for layout og organisering av butikken. Soner ble definert, eksponeringsløsninger, spesialinnredning, taktisk og mekanisert informasjon ble utviklet. Sortiment ble systematisert i kategorier og tjenestetilbud løftet frem.
Det er lagt vekt på å presentere helhetlige løsninger og tryggheten du får ved å benytte rørleggerens kompetanse, og hvor fint det kan bli ved å benytte Bademiljøs egne baderomdesignere.
Hjertet i butikkonseptet er «studioet» hvor Bademiljø sine medarbeidere sammen med kundene avdekker behov og ønsker, og finner løsninger. Her er det arbeidsbord og tilgang til fargeprøver, flisprøver, belysning og andre viktige tilvalg til drømmebadet.
For kunder som ønsker å handle på egenhånd er butikken kategorisert for å gjøre det enkelt å sammenligne og velge produkter. Et gjennomarbeidet system for mekanisert salg med produktinformasjon, tips og råd støtter opp om dette. Alt for å gjøre handleopplevelsen bedre og gjøre det enklere å være kunde.
Oppdragsgiver: Bademiljø