Norsk Tipping brandbook

Responsiv og nettbasert løsning, for selskapsmerket og samlige spillmerker, som styrker merkeopplevelsen

responsive

Bakgrunn

Norsk Tipping har omfattende kompetanse og data innen merkevarebygging av sine 14 spillmerkevarer og med behov for dokumentasjon av spillenes visuell identitet i tillegg, førte dette til en mengde dokumenter arkivert på ulike måter og på ulike steder.

flax

Oppgave og løsning

Grids forslag om å samle de viktigste dokumenter i utviklingen av merkevaren på tvers av kanaler overfor spillerene, på ett sted for både interne og eksterne medarbeidere var godt mottatt. Et publiseringsplattform måtte da skreddersys til Norsk Tippings behov.

Dokumentasjonen består av to hovedkategorier. 1. Merkeposisjoneringsdokumenter, som krever registrering for å få tilgang. 2. Designprogram med tilhørende originaler i en ”åpen” løsning der samarbeidspartnere kan laste ned original designfiler.

Publiseringsplattformen er en open-source løsning som er lett å overta av nye samarbeidspartnere, noe som gjør at Norsk Tipping står fritt til å velge nye leverandører etter behov.

nt

Grid design har utviklet publiseringskonseptet og metodikk, opplastning av innhold og design av brukergrensersnittet.

Se også Bingoria og Kong Kasino.

ss
videoarkiv

Animasjoner og demo: Kristoffer Eidsnes

Oppdragsgiver: Norsk Tipping AS