Navnet Bli sett kom ganske raskt når merkeplattformen var på plass. Navnet tilhører kategorien antydende merkenavn som nettopp antyder merkevarens kundeløfte og tilleggsverdi.
Du kan lese om merkenavn og navnekategorier i artikkelen; All verdens merkenavn er plassert i 8 kategorier
Etter at gode kolleger hadde gjennomført samtaler med tenåringer i heimen viste det seg at alle konseptene traff godt. Ingen fikk tommel ned.
Valgets kvaler. Også Terese hadde problemer med å velge konsept. For selv om primærmålgruppen er ungdom fra 13 til 18 er det viktig at virksomhetsidentiteter skaper stolthet, inspirerer og motiverer til innsats. Terese opplevde at alle fire gjorde det.
53 tiendeklassinger
I slutten av mars ble konseptene testet i to 10. klasser i Oslo. Det var ingen som ikke svarte og vi fikk 53 svar!
Elevene hadde digital undervisning og fikk først presentert Bli sett som organisasjon og tilbud og så hva konseptene handler om. Deretter ble materialet oversendt med spørsmål presentert som en oppgave de skulle svare på alene i fred og ro.
1. Hvilken av de fire alternativene tror du passer best til Bli sett?
2. Hvis du hadde en venn du trodde kunne trenge en ekstra voksen i livet sitt, hvilket alternativ syns du føles riktig å anbefale eller videresende lenke til? Skriv kort litt om hvorfor.
3. Ranger i stigende rekkefølge hvilket design du har mest tro på vil fungere. 1 er mest og 4 minst.
4. Har du noen innspill til forbedring eller ideer til hva Bli sett bør gjøre for å nå ut til målgruppen?