Grids leveranse
I samarbeid med Felleskjøpet, har Grid branding utviklet
- Ny merkevareposisjon
- Visuell identitet med fokus på merkemarkører
- Merkevarehierarki og navigasjonssystem (inkl. for potensielle merkeutvidelser)
- Pakningsdesign på 64 varelinjer
- Annonser
Bakgrunn
Konkurransen på markedet for fôr til katter og hunder er svært sterk, med alternativer tilgjengelig både i dagligvarehandelen, i spesialist-/faghandel og hos veterinær. I tillegg har onlinehandelen skutt i været.
Felleskjøpet har i 125 år vært en partner for bønder og andre som driver med dyr i Norge. Tilgangen til alle deler av norsk matproduksjon er sterk, og kompetansen innen dyreernæring er særdeles høy.
Målgruppen sin oppfatning er imidlertid ikke på det nivået som produktene fortjener, eller som Felleskjøpet forventer. Grep måtte derfor gjøres for å etablere riktige koblinger i målgruppens hoder, øke preferanse og skape mental tilgjengelighet (den fysiske jobber Felleskjøpet med selv).
Oppgave
Redesign Appetitt hunde- og kattemat, og de tilhørende 64 varelinjene, mtp:
- Konkurransearenaen generelt
- Opp mot Labb, Felleskjøpets andre merkevare
- Nye distribusjonskanaler: Utenfor Felleskjøpet, online, utlandet
Casebeskrivelsen fortsetter under visuellene.