I fjor en gang avtalte vi dette intervjuet. Thomas Ingebrigtsen er en travel mann med sine mer enn 60 foredrag i året. Og allerede før jeg egentlig er helt inne i møtehjørnet er han i gang. Jeg tenker; skal jeg stoppeʼn å kjøre som planlagt med mine tre spørsmål, eller skal jeg laʼn holde på?
Jeg larʼn holde på. Mannen er proppfull av kunnskap og det hagler på bergensk vis med gode eksempler på dårlig kundeforståelse og ferske retail-tall. Det går en halvtime.
– Men du? Hvorfor Conversion?
Thomas startet egen butikk første gang i 1993 i Bergen. Senere ble det Oslo med ti år i reklamebransjen og fem år som markedssjef i Diesel Norge, hvorav det siste halvannet som ansvarlig for Trade & Retail i norden.
Conversion startet han august 2013 med Njål Berges selskap Indianer, Grid Design og JCP med på eiersiden. Etter 18 måneder kan det skiltes med overskudd etter første hele driftsår og flere av Norges største kjøpesentre og butikkjeder på kundelisten.