Nytt hybrid retailkonsept med bred appell
Avinor ønsket seg et større utvalg av matkonsepter med bred appell på norske flyplasser. På oppdrag fra Select Service Partner (SSP) fikk Grid oppdraget med å utvikle et nytt hybridkonsept i krysningspunktet mellom kiosk og serveringssted, som ville styrke og utfylle konseptporteføljen til SSP. Målet var å skape en ny sterk og tydelig norsk merkevare med navn, visuell identitet og retailopplevelse.
Lokal tilpasning
Strategien ble å skape et konsept som oppleves umiskjennelig norsk/vestlandsk og som enkelt kan tilpasses flyplassenes ulike lokale situasjoner og behov. Med et fleksibelt sortiment og dynamisk vekting mellom convenience og servering, skulle merkevaren raskt kunne skreddersys til Avinors ønsker i ulike anbudsutlysninger.
Noe for enhver smak
Med ordet "ymse" mener man vanligvis "litt av hvert», og hos Ymse finner du noe for enhver smak: Kalde og varme retter, bakevarer, snacks, og drikke – samt annet du trenger i farten, som USB-lader og reisenakkepute. Den visuelle profilen gjenspeiler de bratte fjellene og blåtonene i de vestlandske fjordene og gir et uttrykk som fremstår tydelig annerledes og unikt på flyplassen.
Oppdragsgiver: Select Service Partner