Bakgrunn
VVS Norge er etablert for å sikre konkurransekraft for medlemsbedrifter og rørleggere gjennom et integrert partnerskap med grossister og leverandører for å oppnå bransjens beste betingelser.
Etableringen snur opp ned på et etablert tankesett og utfordrer eksisterende verdikjede. Målet er økt konkurransekraft både på drifts-, kompetanse-, innkjøps-, og varestrømsiden for respektive datterselskaper/forretningsenheter i privat- og proffmarkedet.
VVS Norge eier i dag datterselskapene Comfort-Kjeden AS og Bademiljø AS, som begge har egne kjedekonsepter henholdsvis Comfort og Bademiljø.
Løsning
Inspirasjonen til identiteten ligger i forretningsidéen og ambisjonen om å gjøre ting annerledes og sette nye premisser i en tradisjonell bransje.
Navnetrekket representerer en tydelighet, og et «no nonsense» design basert på en robust og tidløs grotesk typografi.
Symbolet er en illusjon av et perspektiv i tre dimensjoner og dannes av det vi i visuell kommunikasjon gjerne kaller «negative space».
Fargepaletten er bevisst enkel, kraftig og distinkt. En justert magenta er valgt som hovedfarge. Den oppleves å utfordre de etablerte visuelle signalene i rørleggerbransjen og har god kontrast både mot mørk og lys bakgrunn.
Oppdragsgiver: VVS Norge