Bakgrunn
Upper Crust på Oslo S var nedslitt og ikke i tråd med SSPs standarder eller markedets forventninger til et effektivt og serveringskonsept. Grid ble engasjert til å utforme en butikk som konverterer flere forbipasserende til kunder. 150 000 personer er daglig innom stasjonsområdet på Oslo S, og prognosene viser at tallet vil vokse kraftig i årene som kommer. Trafikken i området utgjør et enormt potensiale for økt salg.
Prosess
Vår designprosess starter alltid med å forstå. Forstå hvilken situasjonen potensielle kunder befinner seg i. Forstå hvordan de beveger seg. Forstå hvilke barrierer de har og hva de ønsker å kjøpe. Og hvordan de ønsker å kjøpe. Forstå konkurransebilde.
Prosessen gir oss innsikt som gjør oss i stand til å designe løsninger som leverer på strategi og innfrir målene. Hver gang!
På Oslo S er de fleste normalt i bevegelse fra et sted til et annet. På vei til noe. Noen skal rekke toget og har dårlig tid. Andre venter på en avgang og har plutselig veldig god tid.
De forskjellige kundesituasjonene har vært en av de viktigste innsiktene vi har lagt til grunn for utformingen av nye Upper Crust.
Effektivitet og muligheten til å handle raskt er ivaretatt, noe som sikrer at forbipasserende med dårlig tid ikke forblir forbipasserende. På den måten er Upper Crust et tilbud til både de med god og dårlig tid.
– Det handler om å forstå, utforske og utvikle.
Løsning
Upper Crust på Oslo S har fått en tydelig fasade som bremser farten til de forbipasserende, er åpen, og inviterer til besøk. Åpenheten synliggjør tilbudet på en måte som frister til kjøp.
Varierte sittemøbler, inspirerende kommunikasjonselementer og den lune, inkluderende atmosfæren skaper også et fristed i et ellers travelt område.
Oppdragsgiver: Select Service Partner