Utvidet portefølje
Når porteføljen skal utvides med juice og smoothie rettet mot i-farta-segmentet, var det riktig å gi merkevaren mer attitude. Når den typiske bruken av RÅ flyttes fra kjøkkenet og ut i det offentlige rom, får RÅ helt andre konkurrenter.
Foxy Ginger
RÅ er smaken av fersk juice på sitt beste, men vil nå også konkurrere med merker hvor image er viktig grunn til valg. Vi så derfor verdien i å tilføre mer personlighet til de nye RÅ-variantene gjennom å gi de moderne, velklingende navn.
Navnet til den enkelte variant underbygger både ingredienser og opplevelsen av produktet.
Eksempelvis er det opplagt at en variant med gulrot, ingefær, pasjonsfrukt, eple og appelsin gir deg en Foxy Ginger. Navnene gjør det også enklere å huske og skille mellom varianter som alle har mange ingredienser.
Utviklingen av Rå merkestrategi og identitetsdesign kan du lese om her.
Oppdragsgiver: Synnøve Finden
Animasjoner: Frank