Bakgrunn
NTNU er med sine 43 000 studenter Norges største universitet. Institusjonen tilbyr nesten 400 studieprogrammer fordelt på 55 institutter over 8 fakulteter i 3 ulike byer.
Oppgave
Skape en felles rekrutteringskampanje for hele NTNU, som skal fungere for universitetet som helhet og videre ned til ulike fakulteter og spesifikke studieprogrammer.
Strategi
For å gjøre studiene ved NTNU aktuelle for målgruppene og relevante i deres liv, kobler vi samfunnsmessig engasjement opp mot ulike fagområder og til NTNUs visjon; kunnskap for en bedre verden.
Løsning
Gjennom en undersøkelse testet vi i hvilken grad nordmenn tror vi sammen kommer til å løse utfordringene samfunnet vårt står overfor. Tematikken var linket til de 8 fakultetene.
I reklamen ble resultatene presentert: X av 10 nordmenn tror ikke at vi løser utfordringen - men det tror vi på NTNU. Dette oppfordrer de potensielle studentene til å studere på NTNU og bli med på å bruke kunnskap for å skape en bedre verden innenfor sitt interessefelt.
Vi åpnet også opp for kommunikasjon på studieprogram-nivå, hvor vi benyttet kampanjens visuelle uttrykk, men budskapsmessig spisset mot konkrete interessepunkter ved hvert unike studium.
Oppdragsgiver: NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet