Bakgrunn
Doc’ halslinser kom på markedet første gang i 1970 og har i over 40 år vært godt for halsen. Kombinasjonen av god smak og lindrende effekt gjør Doc’ til en svært populær pastill.
Hvert år spiser vi nærmere 200 millioner Doc’ her til lands!
Oppgave og løsning
Oppdraget var å modernisere uttrykket og få frem mer av den lindrende effekten. Samtidig var det viktig å bevare smaksimpulser og fristelse.
Løsningen ble en oppgradert Doc’ logo, en friskere og mer effektfull «svosj» i bakgrunn, og tydeliggjøring av effektiv lindring. Budskapet «Godt for halsen» og innholdet av mentol med sine positive egenskaper mot sår hals, hoste og tett nese, er løftet frem i designet.
Krystallklar variantkoding med friske farger og økt hyllestyrke var også viktige designgrep.
Oppdragsgiver: Orkla Confectionery & Snacks
Filmen er laget av Try reklame og One Big Happy Family.