Bakgrunn og utfordring
Vegetarmat og å spise mindre kjøtt er en trend som stadig flere tar del i - eller forsøker å ta del i. Undersøkelser viser at forbruker ønsker å innføre kjøttfrie dager, men sliter med å komme i gang.
Hoffs målsetting med vegetar-satsning er å etablere vegetarkost som en av de 10-15 rettene en vanlig familie har i sitt middagsrepertoar, og sikter derfor mot Meatless Monday gruppen som har blitt et begrep.
De spiser gjerne kjøtt, men ønsker å redusere eget forbruk av kjøtt. Dette kan være av hensyn til miljøet, frykt for å spise for mye (rødt) kjøtt, politisk standpunkt/trend, ønske om en sunnere livsstil osv.
Interessant er det at undersøkelser viser at for eksempel mor i familien kan være positiv til kjøttfritt, mens far ikke er særlig positiv.
Pappas skepsis bunner i at han ikke tror det smaker godt og at han er redd for ikke å bli mett.
Løsning
Produktene smaker godt, er enkle å lage, svært norske og til for alle. Det er liv laga på alle måter.
Navn, håndtegnet typografi, uregelmessigheter og lekenhet gir et organisk uttrykk og vitner om sunnhet og omtanke. Saftige burgerfotos overbeviser far.
HOFFs posisjon innen potetprodukter er «verdens beste poteter» og derfor en god garantist for kvaliteten på en ny merkevare.
Liv laga er real middagsmat uten kjøtt. Og som Veganmisjonen sier det – god mat trenger ikke være dyr!
På hofflivlaga.no finner du mye inspirasjon og herlige oppskrifter.
Oppdragsgiver: Hoff SA
Foto: Studio Isidor | Stylist: Sporenstrek