Bingoria spillkonsept

Bingoria – Norsk Tipping

Bingoria_Grid_1

Bakgrunn

Bingoria er ett av tre spill i Instaspill porteføljen og således er et nettbingotilbud. Bingoriaprofilen skal være fundamentert i Norsk Tippings verdikonsept, men mer utfordrende, nytenkende og moderne. Samtidig er det viktig å bruke etablerte kategorispråk for bingo for at spillere umiddelbart skjønner tilbudet. Det ver en viktig føring at Bingoria skulle skille seg ut fra Norsk Tippings øvrige spillportefølje.

Bingoria_Grid_2

Oppgave og løsning

Konseptet bak denne løsningen er et fargerikt, leken verden, med et innbydende og morsomt uttrykk som går godt sammen med spillet bingo. Verdenen er bebodd av bingoballer som har tydelig karakterer.

Bingo er uhøytidelig og gøy, og for å underbygge dette, tar denne retningen utgangspunkt i en morsom og underholdene verden med et noe plastisk formspråk, muntre farger og et lekent visuelt uttrykk med overdimensjonerte naturelementer.

Det er ufarlig og vennlig med muligheter å utforske forskjellige steder, som f.eks ulike Bingorom. Med en ufarlig og vennlig utseende med humor, kan bingoball karakterene også forsterke de forskjellige temaer i de ulike bingorommene. I tillegg til bingorommene med chatverter, tilbyr Bingoria minispill og temaspill.

Den visuelle verden vil fungere godt for forskjellige kompleksitetsnivåer og har stort potensial for videre utvikling, noe som kan være relevant dersom det skal åpnes nye bingorom for eksempel i forbindelse med påske eller juleferie.

Grid Design er ansvarlig for merkevarekonseptet, visuell konsept, innholdende logo, fargeprogram, visuell støtteelementer og illustrasjoner.

Bingoria_Grid_3
Bingoria_Grid_4
Bingoria_Grid_5
Bingoria_Grid_6

Designer: Martin Lothe