Alle elsker Salmon House!

Salmon House of Norway - gaten til skandinavisk matkultur og tradisjoner.

Logo Salmon House
Salmon_House_03
Salmon_House_Grid_01
Logo

Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter

The Food Travel Experts” er vårt mantra i SSP. Det forplikter. Vi skal være best i klassen på å forstå de reisendes behov og skape positive kundeopplevelser.

Å levere på et slikt løfte krever mye. Utmerket mat er en selvfølge, men for å lykkes må du ha entusiastiske medarbeidere som er opptatt av mat, inspirerende utsalgssteder og førsteklasses drift.

Norsk laks er i særklasse. For de reisende fungerer konseptet spesielt bra fordi det er enkelt å forstå. Og de positive assosiasjonene til norsk laks gir oss anledning til å tilby andre kvalitetsprodukter med troverdighet.

Dette er 4. redesign av konseptet. Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter enn Salmon House på Oslo lufthavn. Publikum elsker det ganske enkelt. Derfor satser vi så tungt på Salmon House

May-Nina Alstad, Marketing Service Director Nordic, SSP

Salmon_House_Retail_Fugleperspektiv

Løsning

Navnet Salmon House er viktig og speiler hva vi er eksperter på. Det unike er at det i tillegg fungerer som veiviser og paraply for andre delikatesser og matsuvenirer fra hele landet.

Den visuelle identiteten får navnet til å stå tydelig frem, gjennom bruk av en enkel typografi, lakserosa identitetsfarge og dekorelementer inspirert av norske håndverkstradisjoner.

Salmon_House_elementer_02
Salmon_House_elementer_01

Heltene i butikken er varene selv, og butikkens innredning løfter delikatessene frem i et moderne kjøpmannsuttrykk. Arealet er lite, og innredningselementene er utformet som moduler.

Den lett tilfeldige plasseringen er tilsiktet og gir en opplevelse av naturlig variasjon, og mulighet for oppdagelsesferd – slik et skattkammer bør gjøre. Dette bidrar til å gi produktene ytterligere egenart og en rikere og mer positiv handleopplevelse.

Oslo lufthavns skandinaviske skattkammer. Foto: Fornøyd Harald J. Viberg