Grid branding fortsetter å bredde sine kreative leveranser med ansettelsen av Kristian Lyse som strategisk rådgiver og Adam Billyeald som Art Director.
En pin up og Pin Up er to forskjellige opplevelser som ligger lagret i hver sin mappe – på trygg avstand fra hverandre.
Et godt navn er relevant i meningsinnhold og budskap. De beste navnene forsterker kundeløfte.
AR oversettes gjerne med «forbedret virkelighet». Denne virkeligheten handler nå om kundeopplevelse og branding.
Merkevarens trylleformler handler om merkeidentiteter som effektiviserer markedsføringseffekten
Lasse Maugesten blir strategisk rådgiver i Grid branding med fokus på kundeopplevelse.
Grid branding ansetter Stian Habbestad som kreativ teknolog, en helt ny rolle i byrået.
Grid branding ansatte i april sin aller første kreative teknolog.
Mange ting er så galt at et ikke er godt for noe.
There is no crime against using a category language but where do we draw the line?
Logoer fra globale gigaselskaper er blant annet designet for å skape øyeblikkelig identifisering. Men hvor godt husker vi egentlig disse ekstremt kjente symbolene?
I merkevaresammenheng snakker vi i hovedsak om tre forhold; identifisere, identifisere seg med, og identisk.
BBC Capital publiserer igjen en undersøkelse om kontorlandskap, men økonomisjefenes regneark setter fortsatt agendaen.
Ribbet for mening, ribbet for kjøtt, som de renspiste knokler trer de frem for oss. Akronymer, kalles de, og de lugger i vår sølle forstand.
Puma. Jaguar. Mustang. Greyhound. Turtle. Apple. Shell. Pin Up. Røde Kors. Rottefella. Tine. Svane. Synnøve. Stabburet. Piano. Den blinde ku. Den stolte hane. Black Boy.
Å merkevarebygge Norge er noe annet enn at Norge er en merkevare. At Innovasjon Norge skal ansette en med ansvar for å bygge landet er bra.