Hvilke nye, men også mer etablerte trender bør fange vår oppmerksomhet fremover?
At Fredskorpset endret navn til Norec, var dråpen som fikk begeret til å renne over. Nå tar Språkrådet et oppgjør med både Kulturdepartementet og regjeringen.
I en gruppe på 12 var det 11 som kjente igjen Tine først. Også på Facebook var det flest som kjente igjen Tine først. Det er ingen som ikke kjenner igjen Tine.
Skriv navnet på de første fem, seks, syv logoene du kjenner igjen. 10 er mer en nok. Og det skal gå fort.
«Den store tubetesten» er første forsøk på å få i gang plattformen og er av typen «mindre høytidelig eksperiment».
Lynlim. Fisefin. Nikkedukke. Snikksnakk. Sukkersøt. Lykkeliten. Med brask og bram. Til spott og spe. Liv og lære. Bulder og brak. Himmel og hav. Tull og tøys. Lett og ledig. Pomp og prakt. Synd og skam. Høl i hue. Folk og fe. Feiende flott. Bongo fra Kongo.
Logoer fra globale gigaselskaper er blant annet designet for å skape øyeblikkelig identifisering. Men hvor godt husker vi egentlig disse ekstremt kjente symbolene?
I merkevaresammenheng snakker vi i hovedsak om tre forhold; identifisere, identifisere seg med, og identisk.
Nå kan vi se Tines segmenterte og sterke merker, som for eksempel Biola, signert med Tine i en outline logo. Sort eller hvit.