O er navnet på det nye verdenshavssenteret som skal stå klart på Dokken i Bergen om noen år.
En differensiert merkevare er godt posisjonert. Men vel så viktig er at merkevaren er lett å gjenkjenne.
I 2019 engasjerte Carucel Eiendom, som står bak utviklingen av handelsområdet rundt Bjørvika, Grid i en særdeles morsom navneprosess.
Et godt navn er relevant i meningsinnhold og budskap. De beste navnene forsterker kundeløfte.
Subjektivitet regnes ofte som et fyord når vi snakker om design fordi det knyttes til din personlige mening og synsing. Men begrepet er høyst relevant.
– Alle merkevarer trenger å bli revitalisert innimellom, sier Pål Fasseland, direktør for markedsføring i Ekornes Beds.
At Fredskorpset endret navn til Norec, var dråpen som fikk begeret til å renne over. Nå tar Språkrådet et oppgjør med både Kulturdepartementet og regjeringen.
Pen, stygg, rar, vanlig, varm, kald, moderne, gammeldags, barnslig. Liker. Liker ikke!
«Den store tubetesten» er første forsøk på å få i gang plattformen og er av typen «mindre høytidelig eksperiment».
Lynlim. Fisefin. Nikkedukke. Snikksnakk. Sukkersøt. Lykkeliten. Med brask og bram. Til spott og spe. Liv og lære. Bulder og brak. Himmel og hav. Tull og tøys. Lett og ledig. Pomp og prakt. Synd og skam. Høl i hue. Folk og fe. Feiende flott. Bongo fra Kongo.
På Dagsnytt atten i dag kunne vi se – vi som ser på Dagsnytt atten, at Norsk senter for bygdeforskning endrer navn til Ruralis.
I merkevaresammenheng snakker vi i hovedsak om tre forhold; identifisere, identifisere seg med, og identisk.
I 1936 lyktes Hitler å overbevise med sitt fredsbudskap. Olympiabyen ble av deltagere, tilskuere og omverdenen kalt Fredens landsby.
Følelser er en ubevisst reaksjon på sanseinntrykk. Da snakker vi ikke om hat og kjærlighet, men sinnstemninger og emosjoner generert av sanseinntrykk. Disse følelsene styrer våre valg og adferd. Vi reagerer automatisk. Det bare skjer og er ikke noe du kan velge bort.
I vinter valgte Oda å gå til Grid design for å utvikle en ny visuell identitet.
BBC Capital publiserer igjen en undersøkelse om kontorlandskap, men økonomisjefenes regneark setter fortsatt agendaen.
Ribbet for mening, ribbet for kjøtt, som de renspiste knokler trer de frem for oss. Akronymer, kalles de, og de lugger i vår sølle forstand.
Puma. Jaguar. Mustang. Greyhound. Turtle. Apple. Shell. Pin Up. Røde Kors. Rottefella. Tine. Svane. Synnøve. Stabburet. Piano. Den blinde ku. Den stolte hane. Black Boy.
Følelser er emosjoner og affekter, og sansefølelser (hardt, bløtt). Følelser omfatter også reaksjoner på sanseinntrykk som underbevisst motiverer handlinger og valg.
En ide kommer aldri fra ingenting. Den kommer fra en annen ide, god eller dårlig.