Siden oppstarten i 2016 har Morgenlevering, eid av Schibsted og Amedia, hatt sterk vekst og omsatte i 2021 for 342 millioner kroner. Men veien for videre fremgang handler ikke om å bli bredere, men spissere.
- Forbrukerinnsikt viser oss at Morgenlevering har mest å hente på å knytte seg enda tettere til bursdager og andre anledninger der man ønsker å gjøre ekstra stas på andre eller seg selv. Hver dag har 15.000 nordmenn bursdag, så bare her har vi mange potensielle salg, forteller Alexander Hagen, Head of Ecommerce hos Morgenlevering.
Etter en pitch var det merkevarebyrået Grid branding som fikk oppdraget med å forvalte merkevaren videre.
- Da vi arbeidet med posisjoneringen av Morgenlevering, ble det tidlig klart at vi er tjent med å bygge rollen som gledesspreder. Det har vært førende for hvordan vi har arbeidet både med design og reklame, sier Thomas Grotle, kundeansvarlig og rådgiver for Morgenlevering i Grid.