En enda mer distinkt og ærlig merkevare
No-nonsens pakningsdesign gjør merkevaren Apobase mer distinkt og forsterker posisjonen «ærlig hudpleie».
Oppgave
Karo Healthcare ønsket å revitalisere pakningsdesignet til Apobase i forbindelse med lansering av helt nye produkter under samme merke.
Oppgaven ble å utvikle en ny merkeplattform basert på kjennskapen og posisjonen de «røde og blå originale produktene» har i markedet. Samtidig skal posisjonen forsterkes og tydeliggjøres gjennom et troverdig og tidsriktig pakningsdesign som skaper helhet i produktporteføljen.
Grid branding fikk i oppgave å fasilitere prosessen inkludert utvikling av merkevarestrategi, revitalisert visuell identitet og nytt pakningsdesign for produktserien.
Løsning
Sirkelen er tatt med videre og er helt sentral i designet. Utover at den er godt etablert som en distinkt merkemarkør for Apobase er sirkelen også en geometrisk form som effektivt tiltrekker seg øyets oppmerksomhet.
En sirkel har ingen begynnelse eller slutt og symboliserer gjerne evighet, helhet og perfeksjon. Formen avgrenser og samler, og fremkaller ofte positive følelser som harmoni, samhold og beskyttelse.
Apobase-logoen ble revitalisert med strammere og fetere typografi og komposisjonen ble tilført et linjeelement sammen med justert størrelsen på sirkelen.
Kommunikasjonshierarki og nomenklatur (fagterminologi) ble forenklet: Hele serien fikk enkle og forklarende navn på ett og samme språk, og tydelige claims.
Sammen med en matt taktil overflate ble det innført en utvidet fargepalett, som gir produktserien et tidsriktig visuelt løft som fungerer på flere internasjonale markeder.
Etter revitalisering står produktene enda tydeligere frem i hyllene og Apobase forsterker sin posisjon som helt ærlig hudpleie med et «no-nonsens» design.
Oppdragsgiver: Karo Healthcare